Mamy mały sukces! Przewodnicząca Związku Zawodowego Pracowników Policji Joanna Stec-Trzpil w dniu 17 kwietnia br. na spotkaniu z Sekretarzem Stanu w MSWiA Maciejem Wąsikiem złożyła wniosek o zmianę rozporządzenia w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek, w zakresie wyłączenia pracowników zatrudnionych w Policji spod rygoru obligatoryjnego tworzenia funduszu premiowego.
Wiedząc, że od premii regulaminowej nie jest naliczany dodatek z tytułu wysługi lat nasza Przewodnicząca zainicjowała uruchomienie procesu zmiany składników wynagrodzenia pracowników nieobjętych mnożnikowym systemem wynagradzania na taki, który jest bardziej korzystny finansowo.
Umożliwienie zmiany zapisu: z:”tworzy się fundusz premiowy” na: „możne być tworzony fundusz premiowy” to początek drogi o tego, by pracownicy „normatywni” w Policji otrzymywali wyższe kwoty wypłat, zwiększając swoją stabilność finansową. Udało nam się ustalić, że: – pismem z dnia 12 lipca 2023 r. Dyrektor Departamentu Porządku Publicznego MSWiA przekazał do Dyrektora Departamentu Prawnego MSWiA projekt ww. rozporządzenia w wersji po uzgodnieniach wewnątrzresortowych; – zgodnie z treścią projektu rozporządzenia planowana data wejścia w życie przedmiotowych zmian to 1 stycznia 2024 r.
Nadal trzymamy kciuki za dalsze procedowanie zmian w rozporządzeniu, podkreślając, że gdyby nie wsparcie obecnego na kwietniowym spotkaniu w MSWiA Komendanta Głównego Policji gen. insp. Jarosława Szymczyka nie udałoby się wzruszyć tego zagadnienia. Niemniej jednak cieszymy się jak dzieci, udowadniając, że Związek Zawodowy Pracowników Policji obejmuje swoją opieką i troską wszystkich pracowników Policji, nie tylko korpus służby cywilnej, jak to się nam często zarzuca.